Skauting pro všechny: Aspergerův syndrom – vím, co s tím?!
Datum: 3. 11. 2015

2014 | Autor:  Skauting pro všechny

skauting

O co jde?

Chceš poznat, jak v oddíle pracovat s dětmi s Aspergerovým syndromem, který je jedním z typů poruch autistického spektra?

AS_skaut

Tato příručka vám může pomoci při práci s dítětem s Aspergerovým syndromem v oddíle. Tyto děti se mnohdy chovají zvláštně, nepřiměřeně, pro okolí nepochopitelně. Klasické, intuitivní výchovné metody u nich nezabírají. V příručce najdete teorii týkající se poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu(dále také AS). Dozvíte se, proč jsou děti s AS jiné, proč se často chovají, jako by byly mladší, než jsou. Jedna kapitola je věnována problémovému chování a tomu, jak ho zvládat. Ve druhé kapitole popisujeme zásady, které je dobré uplatňovat při práci s dítětem s AS v oddíle. Nechybí ani odpovědi na nejčastější otázky vedoucích.

Kapitoly jsou proloženy příběhy lidí, kteří se s dětmi s AS setkávají – rodiče, třídní učitelka, asistentka pedagoga,vedoucí oddílu a rádce.

Příručka nenabízí jednoduchý návod, který když dodržíte, vše bude v pořádku. O přicházejících problémech je především potřeba mluvit – s rodiči, týmem vedoucích, dětmi v oddíle i se samotným dítětem. Přístupy je třeba promýšlet a hodnotit vždy znovu a v konkrétních situacích je upravovat.


Ke stažení:

download164  Aspergerův syndrom – vím, co s tím?!


Ukázka:

V příručce najdete teorii týkající se poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu (dále také AS). Dozvíte se, proč jsou děti s AS jiné, proč se často chovají, jako by byly mladší, než jsou. Jedna kapitola je věnována problémovému chování a tomu, jak ho zvládat. Ve druhé kapitole popisujeme zásady, které je dobré uplatňovat při práci s dítětem s AS v oddíle. Nechybí ani odpovědi na nejčastější otázky vedoucích. Problematiku Aspergerova syndromu nelze nahlížet pouze z jednoho úhlu pohledu. Kapitoly jsou proto proloženy příběhy lidí, kteří se s dětmi s AS setkávají – rodiče, třídní učitelka, asistentka pedagoga, vedoucí oddílu a rádce.

Každé dítě je jiné. Naše příručka proto nenabízí jednoduchý návod, který když dodržíte, vše bude v pořádku. O přicházejících problémech je především potřeba mluvit – s rodiči, týmem vedoucích, dětmi v oddíle i se samotným dítětem s AS. Naše přístupy je třeba promýšlet a hodnotit vždy znovu a v konkrétních situacích je upravovat.

MŮJ ŽIVOT S TADEÁŠEM

„Mami, už vím, na co si budeme se Sophie hrát,“ oznamuje mi můj devítiletý syn. „Já budu Tomáš Garrigue Masaryk a Sophie Klement Gottwald,“ řekl bez nejmenší pochybnosti o tom, že jeho mladší sedmiletá sestra bude souhlasit, protože Klement Gottwald byl přece také prezident v české zemi. Potlačila jsem záchvat smíchu a vysvětlila jsem synovi, kterému diagnostikovali Aspergerův syndrom, že bude lepší, když bude jeho sestra třeba žena TGM a ne Klement Gottwald.

Vložila: Sara S, 3. listopad 2015
Zdroj: krizovatka.skaut.cz

Další články

Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků

Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků

Rodiče dětí s ADHD často čelí kritice nebo nedorozumění ze strany ostatních, kteří si mohou mylně myslet, že problematické chování dítěte je výsledkem špatné výchovy. Přitom vynakládají obvykle mnohem více energie než rodiče neurotypických dětí. Bohužel to ale není...

Jak být trpělivějším rodičem?

Jak být trpělivějším rodičem?

Asi všichni tak nějak víme, že k dítěti je třeba přistupovat trpělivě. Ale ne vždy tu trpělivost máme. Většinou už jsme tak nastavení. Jak to změnit?  Více zde.

Šafrán jako přírodní podpora při ADHD

Šafrán jako přírodní podpora při ADHD

Dobrá zpráva pro všechny, kteří hledají, jak pomoci dětem s ADHD přírodní cestou! Nedávné studie naznačují, že extrakt z šafránu může být účinným způsobem léčby ADHD u dětí a mladých dospělých. Podle výsledků studie publikované na PubMed, krátkodobá terapie kapslemi...